Kreowanie wizerunku firmy poprzez fotografię
Wizerunek firmy to dosyć pojemne pojęcie związane z tym, w jaki sposób firmę postrzegają klienci. Do budowania pozytywnego obrazu wykorzystywane są fotografie, które nawiązują do działalności firmy, ale wyłącznie w pozytywnych aspektach.
Strona internetowa firmy
Pierwsze wrażenie o przedsiębiorstwie budowane jest często w oparciu o estetykę strony internetowej firmy. Dlatego tak istotne jest umieszczanie na niej zdjęć, które będą budziły w oglądających pozytywne skojarzenia, przekonywały ich o profesjonalizmie, a z drugiej strony o dbałości o relacje z ludźmi.
Przykładem tego rodzaju fotografii jest połączenie w jednym kadrze przedmiotu działalności z elementem nawiązującym do dbałości o środowisko. Firmy działające w branży fotowoltaicznej korzystają ze zdjęć, na których widnieją panele słoneczne, a zaraz za nimi na drugim planie pojawiają się zielone drzewa. Sugeruje to dbałość o środowisko naturalne dzięki pozyskiwaniu zielonej energii.
Realizacje
Ten temat występuje często jako jedna z zakładek na stronach internetowych przedsiębiorstw usługowych. Nie miałyby one sensu, gdyby nie zdjęcia. Często wykonanie tych zdjęć zlecane jest do wykonania profesjonalistom, ponieważ stanowią one podstawę decyzji zakupowych potencjalnych klientów. Tylko zdjęcia wolne od jakichkolwiek zakłóceń (zbyt dużo elementów tła, nieodpowiedni kontrast, brak ostrości) mogą być wizytówką dotychczas wykonanych prac. Materiały fotograficzne z realizacji znajdują się nie tylko na stronie internetowej, lecz również na profilu firmy w social mediach czy papierowych folderach reklamowych.
Nośniki reklamowe
Zdjęcia nawiązujące do logo i działalności firmy umieszczane są na różnego rodzaju materiałach reklamowych, najczęściej na kalendarzach ściennych, reklamie na banerach ulicznych czy na billboardach. W tym przypadku zdjęcie musi mieć chwytliwy element i jakość, które przykują uwagę przechodniów czy przejezdnych i zainteresują ich tematem.
Jak przedstawiono, fotografia ma kluczowe znaczenie w kreowaniu wizerunku firmy. Właściwie wykorzystana sprawi, że będzie ona postrzegana jako bardziej przyjazna i wiarygodna.