Fotografia na potrzeby social media
Media społecznościowe to niemal album ze zdjęciami. W tej dziedzinie prym wiedzie Instagram, który w istocie jest zbiorem zdjęć i filmików jego użytkowników. Profile w mediach pokazują nie tylko nasze życie, ale także pasje i zainteresowania. Dla wielu osób stały się sposobem autoreklamy i pokazaniem lepszego obrazu samego siebie. Jak to się robi?
Selfie w roli głównej
Selfie to zdjęcie wykonane samemu sobie. Najczęściej robione jest przed lustrem lub z pomocą specjalnego sticka, mocowanego do aparatu lub smartfona. Oczywiście ten typ fotografii może również dotyczyć grupy osób, z której jedna robi zdjęcie sobie i pozostałym osobom na fotografii.
Posty ze zdjęciami
Wiele postów opatrzonych jest dokumentującymi je zdjęciami. Nie ma tu w zasadzie żadnych wymagań co do ich jakości czy treści. Nie mogą one tylko łamać regulaminu grupy, czy serwisu. Z reguły są to zdjęcia wykonane telefonem i na szybko wrzucone do sieci. Dotyczą dosłownie każdej dziedziny życia zarówno prywatnego, jak i informacji pożądanych w danej grupie, czy szerszych kwestii społecznych.
Dobre zdjęcie przyciąga uwagę innych użytkowników. Dlatego wiele osób w celu zdobycia zainteresowania innych decyduje się na przygotowanie wyjątkowej stylizacji. W tym celu zakupują drogą odzież w sklepach internetowych, robią w niej selfie i wrzucają na swój profil, ciesząc się rosnącą ilością lajków. Jako ciekawostkę dodajmy, że niektóre duże sklepy internetowe, by ukrócić proceder zwrotów odzieży zakupionej wyłącznie w tym celu, zaczęło przyklejać na przodzie duże naklejki z logo sklepu uniemożliwiające pochwalenie się posiadaniem drogich czy markowych elementów garderoby. Tym niemniej zdjęcia na Instagramie stanowią inspirację dla wielu fotografów, gdyż mówi się o nich, że wyprzedzają trendy.